Dejtcoach,..

Hmm jag undar vad jag börjar hamna i för fack....dejtcoach...finns det någon sådan tjänst ledig..

Jag är ute och dejtar för fullt. Kan inte tro att jag skriver det, men just nu börjar jag känna mig ganska nöjd. trött på "jagandet" efter mannen i mitt liv.

Däremot så märker jag när jag träffar trevliga män (jo, det händer:-) som jag inte klickar med att jag går in i en coachande roll. Berättar gärna om mina erfarenheter, ställer coachfrågor som hur? vem ? och varför?....dessa stackars män har ju inte valt att bli coachade i dejting...men på något sätt så ser jag möjligheter att förmedla mina erfarenheter.

Tänk om jag skulle kunna få ett jobb som dejtcoach....hmm...tror jag skulle tycka det var coolt. Det finns ju sexrådgivare, varför inte dejtcoacher.
Så vanligt att man är som bambi på hal is när man kastar sig ut i dejtdjungeln efter en lång relation. Vet inte vilket ben man ska stödja på, åt vilket håll man ska passera. Lite åt det naiva hållet, för man vet inte bättre.

Sanningen kan vara hård att höra. Det finns såklart solskenshistorier, dessa skall absolut fram i ljuset. Fast jag tror att det är viktigt att se på dejting med "öppna ögon", med ett sinne som är nollställt och ge personer en chans, utan att lägga så mycket värderingar i det..

Mmmm ska nog ut å googla på dejtcoach...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0