I like nätet..

Hade en toppen trevlig kväll med mina vänninor igår. Vi var på stan, åt en trevlig middag. Mycket prat, massor av skratt. Lite vin oxå blev det ju..Efter en fantastiskt trevlig stund, när man är mätt och nöjd. Då vill dom som så många andra gå vidare...Jepp gå vidare, det är skoj det. Dricka lite till, skratta och ha kul. Det är då jag är nöjd och känner mig SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkig. Klockan är bara en timma före midnatt, men jag är så nöjd, vet att jag har en timmas restid innan jag är hemma..

Fast jag ska väl försöka.. Ok, jag är på, hänger med en stund för att ta något mer att dricka. För mig som aldrig är ute på helgkvällar,  kan inte sluta förundras vilket folkliv. Första stället där var det kört, där var det fullt..Jag börjar ångra mer och mer att jag sa att jag skulle följa med dem vidare...Känner mig som en rejäl bromskloss.

Oki, en av tjejerna känner någon..som känner någon..ja, ni vet..Så vi tar oss in på ett av de schysstare ställena kring Stureplan.. Jag blir trött bara jag kommer in. Så mycket folk, gräddan...Såg mig omkring lite. Jodå snygga och välklädda män. Mängden av människor, sorlet, ytan...puh...är jag gammal...nä...nog mest tråkig som inte uppskattar det här..

Vi tar oss ut igen, det var flera av tjejerna som tyckte det var lite för mycket folk där. Spanar runt omkring, var ska vi gå? Ett inneställe över gatan, har utomhus bar med värmelampor, dit styr vi stegen.

När jag står där med mina fantastiskt söta och goa vänner, så känner jag bara. Det här är inte jag! Jag har haft en fantastiskt trevlig kväll, med middag och vin, men jag är nöjd. Så jag bestämmer mig, jag ska åka hem, hinna med sista bussen.

Väl hemma så slår jag igång datorn. Loggar in och känner mig hemma. Glad och nöjd för en himla trevlig kväll. Samtidigt tacksam för att nätet finns, för oss som inte gillar att hänga ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0