En vecka..

..kvar tills jobbet börjar.
Är blandade känslor, mest bra känslor.
Ska bli roligt att börja arbeta, roligt att få lära sig något nytt, roligt att träffa kollegor, det är lite som om livet kommer tillbaka.
Samtidigt så är tankarna på att gå upp tidigt, sminka och fixa varje morgon, hämta och lämna lillknodden hos dagmamman, inte lika roliga.
Tanken på att jag kommer tillbringa tio timmar i veckan till att åka kommunala medel inte det roligaste.

Krävs att den mentala inställningen är på topp, att man puschar sig själv till att göra något vettigt av de tio timmar man sitter "fast" i trafiken.

Känner mig dock tacksam och nöjd att jag har fått ett jobb, ett jobb som dessutom verkar bra.
En pusselbit på plats, bara det får göra att jag är nöjd.
En bit kvar att lägga innan jag känner mig helt nöjd, fast det är väl så, man kan inte få allt på en gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0