Barcelona, effiktivitetsresa på 36 h..del 4

Mörkret kommer ganska snabbt. Vi har varit ute länge på gatorna, med bara ett fåtal korta stopp, annars shopping, shopping och mera shopping. Från att tycka det var så lugnt och skönt, inte så mycket människor, så är det ett myller på gatorna av folk. Var kom alla ifrån???

Känns som hötorget i rusningstrafik, så mycket folk både på gatorna och i affärerna. Fötterna börjar dessutom säga ifrån. Ninni behöver in och handla en sak på H & M, jag tar i stället en närliggande butik. Den butiken gör jag ganska snabbt. Ställer mig utanför och väntar på Ninni. Jag väntar och väntar försöker att titta efter en blond kalufs i myllret…men det är kört..Shit också har vi tappat bort varandra?? Det vore ju lysande. Då kommer nästa tanke…vad heter hotellet vi bor på? Puh…jag hittar som tur var ”nyckel kortet” till hotellet i bakfickan. Bra då har jag namnet. Efter en stund som kändes ganska länge, så ser jag äntligen Ninni. Yes, teamet är tillsammans igen.

 

Klockan närmar sig åtta tiden, vi har varit igång sedan tio på morgonen. Börjar känna mig hungrig, men vi ska ju på salsa klubb och vill ju fixa oss lite innan. Smiter in på ett kondis. Mmmm allt ser väldigt gott ut, men också väldigt fett…Slutar med att jag köper choklad croissant. Det var nog det fetaste och sötaste bakverk jag ätit, fast gott…En om dagen, skulle garanterat öka omfånget på magen…

 

Pladask ner på sängen. Skorna var det tveksamt om man skulle ta av, doften av välpromenerande fötter ville gärna pocka på…men det funkade. Eftersom vi är hälsan, skönheten och renheten själva så doftade det inte något annat än underbart i rummet.

Helt slut och förbi efter en helt magisk shoppingdag så låg vi där på varsina sängar. Ok, bara att bita ihop. Timmarna i Barcelona är få och vi måste få ut så mycket som möjligt av tiden.

 

Vilka Pumor!! Rätt klädda, med kort kjol respektive klänning, lite klack på stövlarna. Våra blonda hårmanar, var fixade och stylade till det yttersta. Sminket satt som en smeck, dags att erövra Barcelona by night, spana in de snygga spanjorerna. Hoppas på att deras ödmjukhet och tålamod kommer lära oss allt om salsans grunder..

 

Taxi till första salsaklubben, att fötter och ben var slitna efter tio timmars shopping var bara att bortse från. Trötthet, är bara ett hinder som man ska kliva över. Vi börjar med att ladda batterierna med en middag. Gick runt och kollade lite, med den fantastiska lunchen i bakhuvudet så kändes allt lite B…fast vi valde en italiensk restaurang (jo, lite knepigt val när man är i spanien…men vi orkade inte leta längre).

 

Middagen var väl helt ok, inget direkt att klaga på. För att bli lite piggare efter dagens maraton shopping så behövde vi självklart få i oss lite socker. Mmmm vad äter man som dessert på en Italiensk restaurang om inte Tiramisu?  Väl framför mig, så greppar jag skeden, för den till kakan och får en alldeles lagom bit, in i munnen. DEN ÄR FRUSEN !! Grrrr..orkar inte mera idag. Vi skrattar åt det som allt annat, men nu börjar man tröttna på att allt går åt skogen. Ser till att kyparen drar av det på notan, sen går vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0