Barcelona, effiktivitetsresa på 36 h..del 8

Kastar oss in i hotell lobbyn med taxin väntandes utanför. Han körde oss vidare till centralstationen där bussen skulle ta oss vidare till flygplatsen. Foto med taxichauffören som dessutom varit vår eminenta guide idag. Mat…vi måste ha lunch. Drömmen om gårdagens tapas hägrade. Såg oss omkring, en blick på klockan. Inget som såg lockande ut, dessutom tidsbrist. Regnet duggade från en grå himmel. Var kan vi äta och vad? Snabbt ska det gå.

Pizzeria, snabbt och enkelt, såg hur äckligt ut som helst. Glasen som vi fick var så skabbiga. Coca Colan dracks ur burk, för att vara på säkra sidan.

 

Trötta så lutade vi huvudet tillbaka när vi väl var på bussen. En timma senare anlände vi Girona flygplats.

 

Dags för check in och säkerhetskontroll. Ninni fick ta av sig stövlarna för att checka så inget vapen var gömt där. Strosar inåt mot taxfree då jag upptäcker. Oj, hoppsan..jag glömde min väska vid säkerhetskontrollen.  Tillbaka i all hast, väskan låg där. ”-Är det din väska frågar vakterna, vänligt men bestämt”. Jepp det är min svarar jag glatt.

”Öppna den, är det dina saker inuti väskan”

Nu börjar jag tycka det känns konstigt. Ehhh..-ja det är mitt innehåll.

 

Jag börjar riva upp de välkomprimerade kläderna och sakerna som ligger där. Vakten plockar upp en Spindelmannen sax som jag köpt till Oliver. Ninni och jag ser på varandra, brister ut i ett hejdundrande skratt. Det är inte sant, det tänkte jag inte på…sax i handbagage får man ju inte ha…Vakten var snäll och stoppade tillbaka den. Så nu var det dags för taxfree.

 

Taxfree i Barcelona inte det mesta eller bästa, fast det slog Skavsta flygplats med hästlängder. När vi plockat ihop lite nya , självklart dyra dofter. Godis till ungarna dags att betala. Jag tar mitt först, sedan Ninnis tur. Där tog det stopp! Hela kassaapparaten hänger sig, kön växer och kassörskan är osäker på om beloppet är draget eller inte…härligt..kan något mer fela på denna resa? Visade sig att när Ninni var in i andra taxfree shoppen då jag inte var med, så drog hon igång larmet. För i första affären hade dom missat att larma av och samma varor såldes i denna butik.

 

Fika dags, måste äta något, då planet kommer att landa sent.  Samtidigt som vi äter lite halvtaskig smörgås så pressar vi med all vår kraft i taxfree varorna i väskorna, som redan innan var proppfulla. Ninni tar i så knogen blöder, Irmas present går sönder. Shit var ska vi gömma handväskorna när vi ska igenom gaten?


Kommentarer
Postat av: mickepop

härlig läsning

2010-02-23 @ 16:24:20
URL: http://mickepop.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0