Dagens hjärtan!

Det får bli mina barn. Har haft en mysig och uppskattad middag med alla barnen.
Hade färsk pasta med fläskfile i en gräddsås baserad på oxfond och rödvin...mums...
Ett par timmar innan middag så grundade jag med årets första och kanske sista semla. Det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott, men det sätter sig som envisa handtag runt midjan. Trist.

Tror inte att man som singel kan låta bli att bli påverkad av "alla hjärtans dag", på ett eller annat sätt. I varenda radiokanal så är det "Alla hjärtans dag helg". Romantiska hälsningar. Vinster till kärlekspar som berättar hur dom träffats. Skicka in bilder från bröllop. Det är intressant att freflektera över det, saker som tidigare varit självklara i mitt liv. Även om jag aldrig egentligen firat alla hjärtans dag, så har man ändå aldrig varit singel.. skumt.

En viss sorg, en viss saknad efter "någon". Någon som väntar och längtar efter en. Någon att krypa upp med i soffan, se en film tillsammans. Öppna en flaska "bubbel", skåla för oss. 

Det är ändå skönt att veta, jag är inte själv. På många ställen så sitter vi, alla med samma tankar, alla med samma känsla, samma sorg.

En extra tanke till oss i kväll.


Kommentarer
Postat av: carro [ natur fotograf]

de är bra.. vi får försöka få fler att hålla med :)

2010-02-14 @ 22:15:53
URL: http://piixiegirl.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN

De är goa barn, kan komma vad som helst.

Hoppas ni får en trevlig start på dagen

2010-02-15 @ 05:21:31
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0