Dagens skoförsäljare.

En bra dag hitintills tycker jag. Har hunnit med en hel del roliga och mindre roliga saker. Till det mindre roliga var ett läkarbesök för att göra en årlig hälsokontroll, fast bra nu när man har det gjort..
Sedan så tänkte jag att jag skulle behöva ett par juste skor när jag ska motivera mig ut på promenader. Var på ett par olika butiker, servicen var sådär, storlekarna på skorna fanns ej...så jag åkte till ett annat ställe. Vi har en outlet i närheten där jag bor, och jag gick in på en av de största sportkedjorna. Tänkte att jag ska fråga vad dom rekomenderar. Goretex är bra tänkte jag, då vi mest har regn, snö och kyla i vårt avlånga land.
Så står han där. försäljaren...Jösses vad han pratade. Jag fick ta av mig skorna, han vek upp byxorna på mig, hämtade spegel. Jag fick göra knäböj...jag är förvånad över att jag lät honom hållas så länge..Jag väntade mest på att han skulle komma till vad för skor jag behövde..Vi gick bland hyllorna, då kommer de mest fula skor jag någonsin sett fram, de var skor som man använder för ren "specialträning", då fick jag både höra och se hur dom tagit fram skorna, från Masaierna i Afrika. Han visade då även hur dom gick och hur vi går..Hela tiden var jag (otroligt nog) snäll och tyst och lyssnade..Jag vet inte HUR lång tid det tog innan han började plocka fram skor, men innan dess så tog han fram en mätsticka och mätte båda mina fötter för säkerhets skull. Tror jag prövade fem olika par skor, sedan gav jag upp....hela tiden pratade han, han skulle knyta skorna på mig, dessutom på olika sätt och förklarade då självklart hur och varfor.. När han insåg att jag inte kommer att köpa skor av honom så börjar han prata om strumpor, vad man ska använda och när. Dessutom hur länge hans skor som han köpte 1993 har hållt och att dom kostade 3500:-

Ja en sak är ju, han kunde sin sak, men han kan inte ha jobbat på accord..och han fick mig att ledsna och tröttna innan han ens var halvvägs..men lite komiskt var det.
Nu funderar jag på att ta mig ut på en promenad i mörkret, då känner jag mig lite duktig. Trots att jag inte har några bra skor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0