Föräldrarskap, i bland är det jobbigt..

Hur hyperaktiv kan en unge bli..?

Ibland känner man sig urbota dålig som förälder när man inte orkar svara på en fyra åring som pratar konstant från klockan sex varje morgon, tills det att ögonen äntligen går igen på kvällen. Önskar att jag kunde byta frekvens, få tyst en liten stund. Ta ett andetag utan att förväntas svara hela tiden.

Uppfostran i all ära att låta barnen vänta på att prata tills det är deras tur. Det låter bra, men med den här gossen får jag inte det att fungera. Puh..Ännu svårare då man är ensam med honom, att få honom att förstå att jag inte ORKAR svara på varje mening, varje fråga som kommer i ett ,iett, iett.

Dessa ögonblick, ofta helger, så saknar jag någon vuxen ännu mer, någon mer som kan svara. Han är så snäll och go min lilla knodd, men med en intensitet som är otrolig.

Kommer min mor på besök, går det inte att försöka prata om något, han avbryter, pockar på uppmärksamhet i ett..Kan bli galen av att det är sådant liv hela tiden. Har två stora barn, de var aldrig i närheten av ljudnivå och tempo som denna lilla knodd. Undrar då, vad har jag gjort för fel? Förmodligen inget, förmodligen en helt annan personlighet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0