Superkvinna!

In i köpcentrumet för att få lite tid att gå på dagen. Ett centrum som det alltid är lugnt i oavsett lön, mellandagsrea..men det finns allt.
Vet att det finns en liten "lekhörna", vilket kan passa en förskyld knodd när det är grått ute och snön öser ner.

Går in i en skoaffär för att växla till tiokronor, knodden vill åka helikopter. Visar sig att dom säljer ut skor, kvalite hög, som klädernas P & P. Tjejen som står därinne är pratsam, glad , framåt och trevlig.
Ibland är livet konstigt, men helt plötsligt så vet jag så mycket om henne. Hon pratade på men inte på ett påfluget sätt. Vi påminnde om varandra. Kvinnor som alltid kör i 190, samtidigt som man ska ha koll på jobb och karriär, så ansvarar man för att ekonomin går ihop, att barnen mår bra och får sitt, att man dessutom har en man som man blir mer och mer irriterad på, som egentligen inte tillför något mer än att vara en rolig "lekpappa", eller som jag brukar kalla det för. Mannen är ett "bonusbarn".

Hur fixar kvinnor som oss att hamna med den typen av män?

Den här superkvinnan hade sex barn, hon såg riktigt bra ut (men det ingår i konceptet när man kör Ferrari...)
Jobbade varje dag (för att det skulle gå ihop hemma, hennes man tjänade betydligt sämre)
Ett av barnen hade ett handikapp som innebar att han måste opereras en gång i halvåret i minst tio år (hur påfrestande är inte det?)
Båda hennes föräldrar var sjuka i cancer (är inte det övermäktigt?)
Hennes vänner hade talat om för henne att hon kommer köra sig i väggen (där jag är ungefär..) Vi pratade en heldel, hon hade inte någon koll på hur man bromsar. Jag vet, det är SÅ svårt när man gasar hårt, får man motstånd så väljer man bara en ny väg och trycker lite till på gasen. Då slipper man stanna upp och reflektera.

Jag kände med denna kvinna. Hon var snygg, smart , framgångsrik (hennes butik var den i sverige som gick bäst), men få såg hennes egentliga jag. Jag tror inte ens att hon själv vet vem hon är, hon gasar i från sig själv. Jag är så glad att jag fått möjlighet att bromsa in. Stanna upp, reflektera.

Hon gav mig sin mailadress när jag gick. Vi fick en connection, nu ska jag bara fundera på vad hon kan tillföra mig, så jag inte gör som jag alltid gjort- går in och hjälper och stödjer annan på min bekostnad.

Det var ett häftigt möte, med en superkvinna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0