Välkommen till min nya blogg!

...hmm nytt år...nya utmaningar...
Vad gör jag då här?
Vem är jag?
och varför?

Ja...tänkte att det här kan vara ett bra forum att skriva om allt och ingenting.
Det här året ska mitt nya, fantastiska, framgångsrika liv börja.
2009 det var nog mitt sämsta, värsta och totalt hemskaste år någonsin...fördelen då är att inget år kommer förmodlingen bli värre..Hmm
* Separation, kastade ut mannen...det var det bästa jag gjorde....
* Packade ihop ett hus på 140 kvm, med frigga, förråd och garage själv....förutom packningen alla kartoner, så tog jag hand om mina tre barn
* Jag gick en coachutbildning som var tuff, rolig, med fantastiska människor, kanske det inte var rätt tid bara att göra det...
Puh..tur att jag hade en stabil arbetsgivare som satsade på mig, gav mig utbildningar och möjligheter..trodde jag..
* Blev varslad i maj, en månad innan flytt till lägenhet...
* Flytt till lägenhet, kräsen som jag är var jag tvungen att fixa väggar, tak..herregud..jag måste ju trivas. Tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin..ja..inte tänker jag stå i en tvättstuga och ta hand om andras damm och skit...kräsen är jag...
*Panik efter jobb..Springer som en galning på intervjuer..Yes ett jobb. På, jag tar det..
*Träffar mannen som jag tror är mannen i mitt liv och blir galet förälskad i honom, han är mitt nya allt (förrutom barnen då som alltid kommer först)
* Börjar på jobbet, blir avskräckt direkt. Får två veckors propaganda av de anställda att jag bör ta mig därifrån så fort som möjligt..
* Orkar inte mer, nära krasch..räcker det inte nu????
* Visar sig efter fyra månader att mannen som jag gett mitt hjärta till, bara var en bluff..att jag bara var en i mängden..Hur i helsike lyckas man???
* Får ett nytt jobberbjudande efter fyra månader. Hoppar på...låter ju bra......Shit och helsike...måste därifrån NU!!!!!!!!!!!!!!Bara varit där en månad..funkar inte...jag vill bort...orkar inte!
* Julen, bedrövlig, första julen ensam utan någon av barnen...

Bra saker under 2009....jo det fanns det oxå
* Coachutbildningen, fick minst en vän för livet där!
* Kroatienresan med min dotter, det var kanon.
* Resan till Barcelona med en av mina bästa vänner, där allt gick åt skogen, men vi skrattade så vi hade kramp i en hel helg.
* Men det allra bästa och finaste är alla mina vänner och familj som funnits för mig, förstått mig, hjälpt mig, orkat höra på mig alla dagar då jag inte tog mig upp ur soffan. Då jag kände att allt var hopplöst!! Då det inte fanns något ljus i tunneln.TACK!!

Men det var 2009 :-) Ny är det nytt år, nya utmaningar...vad händer nu då??

2010
Jag ska hoppa, jag ska chansa, jag ska riska, jag ska investera i mig själv.
På torsdag ska jag be min arbetsgivare säga upp mig..jag vet..hål i huvudet under lågkonjunktur...
sedan så ska jag ta ett par månader off..Tänka, fundera och reflektera över vad jag ska göra med mina resterande 25 yrkesverksamma år... Jag har alltid kört ferrari i 190, nu ska jag växla ner..kanske nöja mig med att gasa min peugote...och vara nöjd.

Jag ska se till att andas, att lära mig att bara vara och ta tillvara på dagen som kommer.

Jag hoppas på att hitta mannen i mitt liv, som ska fylla mitt hjärta med värme och kärlek och ta bort ensamheten i själen.

Jag ska vårda mina vänner och familj, så dom alltid finns för mig och jag för dem.

När året är slut så hoppas jag att jag har en plan för mitt liv, var jag är på väg, vad jag ska göra framåt.

Allt för idag..nu börjar det nya livet.............:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0