Ferrarin...

...som jag bromsat under ett halvår, har börjat rusa igen..

Shit, vad lätt det är med en stark motor under karossen att gasa, det känns inte. Ingen fartvind, inget som kan hindra dig. Helt plötsligt är du där igen. På kortare tid än du kunde ana, så var balansen borta.

I torsdags var kroppen shakey igen, hjärtat slog på högvarv, själen var trasig....stressen, gasen hade tagit ett rejält tag i min själ.
Handbroms! Dra åt ordentligt. Stanna upp. Reflektera. Vad hände? Vad gick fel? Hur kom jag åt gasen i min ferrari? Jag som lovat mig själv att byta ner till en Audi..¨å så..helt plötsligt så satt jag i Ferrarin igen.

Nu har jag stannat upp. Tittat på mig själv utifrån och in. Vad är värdet i att gasa Ferrarin? Förmodligen inget, för räcker det inte att köra Audi...då får det vara...Annars så är det tack och hej för mig innan jag levt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0