Livet

försvinner så snabbt när man jobbar,
tiden och dagarna räcker knappt till.
Att försöka få tiden att räcka, att hitta en balans, att vara nöjd med det som dagarna fylls av.
Vad är balans? Hur uppnår man det?
Jag tror inte att jag kan få en riktigt bra balans innan alla pusselbitarna är på plats.
Jag kan skapa en viss jämvikt, balansera från sida till sida och acceptera att det är en bit som saknas.

Fast i min värld så måste jag hitta den pusselbiten även om det tar tid, även om det kostar på i form av energi, i form av besvikelse, det kommer att vara värt det..
Kan inte tycka det är ok att det saknas något, att det gör det under en viss tid det går att leva med.
Men leva utan den sista pusselbiten, är som att leva med ett handikapp, något saknas, eller något är inte som man tänkt sig det. Längtan och saknaden är stor............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0