Snart är det dags..

Tid att börja starta motorn så försiktigt igen.
Nedräkningen har börjat, på måndag är det dags...dags att komma tillbaka till verkligheten.
Slut med att softa i soffan på dagarna.
Slut med korta dagar för knodden.
Slut med att passa på handla, städa och annat som jag kunnat gjort på dagtid senaste halvåret.
Slut med promenader jag gjort på dagtid.
Slut med att kunna ligga kvar i sängen på morgonen.
Slut med att göra precis som jag vill, mer eller mindre, varje dag.

Dags för tunnelbana och medtraffikanter varje morgon.
Dags att ställa väckarklockan.
Dags att sminka sig och göra sig representativ för dagens arbete.
Dags att börja planera in hämtning och lämning.
Dags för att träffa nya personer som ska bli mina kollegor.
Dags att fixa dagliga rutiner.
Dags för att kämpa med balansen i livet, som gör att man orkar på alla plan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0