En orkan

Haft en fantastisk vecka på många sätt. Har dock legat däckad i dag med en gräslig nackvärk. Smärtan har varit grym, matat mig med tabletter..men vetetusan om det har hjälpt. Dottern har lagat mat. Tack..

Träfffade dock en god väninna igår. Vi pratade om livet som vi oftast gör. Hur olika vi människor är.
Ibland undrar man hur det kommer sig att man är så rastlös, att inget händer....fast jämför man med andra människor som har stiljtje för det mesta....med facit på hand så är det väl alltid något som händer och snurrar i våra huvuden..

Hon förklarade vänligt för mig att jag kommer aldrig vara en person där det slinker förbi en bris, vare sig det gäller relationer, jobb eller vad det kan tänkas vara..... När något händer mig så sker det med kraft, det är orkanvindar som blåser, vulkanutbrott som pumpar lava......och det stämmer nog.
Skulle nog önska att det var mer bris, men som hon sa, jag måste lära mig leva med mina orkaner, vulkanutbrott. Något roligt, något gott kommer det alltid med........tills nästa utbrott, nästa storm.

Så det är väl bara gilla läget. Ducka när man kan, följa vindarna nästa stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0