Tänkvärt..........var ett år sedan jag skrev......bilvård

Jag har parkerat min "Ferrari", det har gett mig tid för tanke och reflektion, jag önskar att flera fick den möjligheten. Nu står den på parkeringsplatsen, däcken är nya, motorn tvättad. Motorvägen ligger framför, men jag väljer att ta innerfil denna gång. Att glida i dess skönhet, men samtidigt få möjlighet att "se" vägen, se kurvorna och avfarterna. Tidigare var det bara full gas, parerade kurvorna nätt och jämt, missade avfarterna och tog nya vägar.
Bränslet tog ofta slut, men fyllde snabbt på med nytt och körde som bara få kan och klarar av..

Jag har lärt mig och fått respekt för min maskin, min motor. Jag kan inte bara tömma den med bensin, jag måste fylla på oxå. Jag måste låta motorn vila i bland. Kanske stanna vid någon avfart, fundera och reflektera över vilken väg jag ska köra vidare på..

Jag ska försöka njuta av att jag har en inneboende Ferrari, och ta hand om den...som bara jag kan.

Kallas bilvård........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0