In i systemet..

så igår var det dags...efter fyra månaders sjukskrivning, så entrade jag arbetsförmedlingen..
Var där ungefär vid öppning kl 09:00, en timma senare så skulle man bli kallad för att skrivas in.

Vilket system!! Fanns inga kölappar och lokalen fylldes på, ingen visste var man skulle, skulle man försöka samordna en kö? Förvånad över den ostrukturerade samordningen. Kl 10:00 kom några som arbetade där, ställde sig vid varsitt bord och köer bildades...Där stod vi, alla som var utan arbete och väntade på att bli inskrivna. Väl framme hos kvinnan bakom bordet, berättade mitt ärende. DÅ!! fick jag en nummerlapp, vänta igen..

Hallå, hur tänker dom? Väl framme hos "rätt" person gick det ganska snabbt. Blev tilldelad ett par mötestider som jag måste inställa mig hos arbetsförmedlingen.

Känns som om jag fått rutin på det här, sedan tidigare år. Idag så skickade jag en bunt med papper till akassan, nu är det väl bara att avvakta och se, om det blir något bidrag från de statliga myndigheterna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0