Den lilla sjöjungfrun,

Tänk..det var många år sedan, men nu idag så är min lillknodd hemma och sjuk, vi har letat i gömmorna och hittar många böcker efter de stora barnen.

Läser "Den lilla sjöjungfrun", när jag kommer till slutet så slås jag av en tanke..
Tänk när man var i den åldern då man trodde på lyckliga slut. När prinsen går genom eld och över vatten för att få sin älskade, till vilket pris som helst.

Vilken flopp. Hallå! Var är ni prinsar?? Jag kan nog ta på mig en klänning, pluta lite med läpparna och se söt ut som sessorna i sagorna, bara det kommer en prins.
Det är hårt att inse att är det är sagor, att man tvingas inse att det är bara fantasier..för inte finns det prinsar. Samhället är uppbyggt av ett antal grodor, och lika många paddor... en kyss hjälper inte heller...

Åt skogen med Snövit, Törnrosa, Askungen och alla andra sagor där prinsarna kommer och räddar sessan på slutet. Lika bra att inse att jag är och förblir häxan som sitter singel i förorten, men mina lärljungar (barnen, shit hur ska det gå för dem??)

The End


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0