Ett nödvändigt ont

..är nog att städa.
Känner att jag måste göra ett ryck, intala mig själv att det är en fantastisk möjlighet att få städa en lördag. Använda adjektiv som roligt, toppen, trevligt, inspirerande, upplyftande....man skulle kunna säga att det är ren magi.

Dammsugaren ser ut som en gul citron (sur å jävlig) ojoj...just det..jag menar den ser ut som en gul fluffig godisbit, som bara längtar till att få ta en tur i lägenheten. Den längtar efter att få lite extra omsorg en morgon som denna, en extra klapp.

Den röda skurhinken skriker ilsket -"låt mig stå kvar i mitt skåp, jag vill inte bli blöt!!"
Fast med en visad förståelse, lite närhet, lite värme och löfte om att den ska fyllas med varmt vatten gör att den mjuknar och blir mer samarbetsvillig.

Nu äntligen, så ska det ske. Jag ska få städa. Jippi!


Kommentarer
Postat av: Annika

Usch städning som låter så himla tråkigt!

2010-02-13 @ 19:10:53
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0