Väntan...

väntan väntan..dags att köra ut Ferrarin nu. Jag längtar ut på vägarna igen, att få lägga i en växel, att sakta cruisa framåt i livet. Se vad det har att erbjuda, vilka möjligheter som ges och tas.

Nr 1 nu, att få ett jobb. Det är nära nu...så nära...väntan...väntan. Besked idag eller förhoppningsvis i morgon. Lycka om den pusselbiten kommer på plats. Om det inte händer, att det skiter sig....ja...då är det bara "kriga" vidare, söka mera jobb...Tids nog med envishet och målinriktan så kommer ett jobb bli mitt..

Väntan, väntan och förväntan, på torsdag kommer mannen med stort M till stan. Spännande, en nyfikenhet som stillas, vem är han? är han en pusselbit i mitt liv, eller bara ännu en som passerar utan att passa in?? Vem vet, jag vet i alla fall att man måste våga för att vinna..

Väntan på att ta tillbaka livet, att tanka ny energi, gasa, samtidigt vara oerhört medveten om var bromsen finns...
Utmaningen på denna resa är att behålla balansen, att alla däcken ligger på vägbanan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0