17 kg godis

Har tv på...genomsnitt så äter vi 17 kg godis / år..
Mmmmm gott....fast inte det bästa kanske. Lätt att bli beroende.
Socker är gott, men så förödande. Jag älskar godis, men jag vet att jag måste passa mig annars så rasar vikten iväg...och hur kul är det?

Det är oxå något som är intressant när man träffar en ny partner. Min erfarenhet är att Då går man garanterat upp i vikt. Dessa "myskvällar" som man gärna helst jämt har, särskilt i början. Gott vin, god mat, lite godis, lite snacks..sedan så på ett konstigt sätt så har byxorna krymt.

Ett annat perspektiv är att när man varit tillsammans länge, förhållandet är ganska dött, ganska trist, ganska slitet, är det inte vanligt då att man tar till snacks och sötsaker som ett substitut?

Eller när man sitter ensam utan partner, livet känns ganska trist, ganska tomt, ganska meningslöst för stunden, är det inte lätt då att köpa lite "tröst"godis att ha hemma. Det spelar ju ändå ingen roll hur jag ser ut, jag är ju ändå ensam?..Känns det igen?
Puh...inte lätt för det är ju gott i alla fall.....bara en tanke..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0