Ikea, bara för män???

Trotsade snön, i mitt hjärta är våren och värmen här.
För vilken gång i ordningen den här vintern vet jag inte...men jag fick börja med att sopa fram bilen.

Först så åkte jag till Hemtex, köpte köksgardiner som jag spanat på ett tag. Kökshandduk och grytlappar i vårens tecken kunde jag inte heller låta bli...Påslakan till knodden med monster på, som har vassa tänder, jag vet att jag kommer ligga på topp när han kommer hem.

Ikea nästa. Var där förra fredagen, men vände när jag väl var inne för det var så mycket folk. Nytt försök idag.
Sängbord, kuddar och gardiner står på dagens agenda. Ikea är så genomtänkt, man går genom alla gångar, snirklar sig fram. Har man som jag en grym shoppingvana och rutin ;-) så hittar man genvägarna. I varenda hörna finns lockvaror, som fullkomligen skriker ut "-KÖP MIG!"
Inlockad till resturangen, köttbullstallrik för 16:-, hur kan man säga nej till det när det snart är lunch??

Egentligen är hela konceptet lysande, men det finns ett stort MEN!! Tag själv lagret!!!!!

Jag vet inte hur många resor jag gjort till Ikea sedan jag blev singel. Tack o lov för familj och goda vänner. Tag själv lagret är generellt uppbygt för män, förmodligen av män. Hur ska vi tjejer som faktiskt oftast inte har fysiken, få på sängar, matbord, soffor etc på dessa vagnar?? Det går inte att sticka under stol med, hur jämlika vi än vill vara, att män har en annan fysik än oss kvinnor.

Så tjejer/kvinnor....skulle det inte finnas en servicedisk för oss inne på Ikea med manlig bärhjälp?? Jag tycker det här är oerhört diskriminerande. Varför ska vi inte kunna få handla billigt?? Ikea erbjuder "plockhjälp" tror att det är till en kostnad på ca 1500:-....
Tror dom har missat att en högre andel kvinnor handlar inredning än män...
Fast vad vet jag...


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Klockrent! Var och köpte säng till min lille pojke förra veckan och hade ett j-a besvär att få upp kartongerna(när jag väl fått ur dem ur hyllan) på vagnen som bara rullade iväg!

Väl hemma säger sambon "har du köpt en RÖD säng?"

Du kan förstå de söta svordomarna som jag sa när jag förstod att någon hade blandat kartongerna i hyllan!



2010-02-19 @ 12:50:56
URL: http://stilettklackarochbarnvagn.blogg.se/
Postat av: mickepop

ja lagret är inte kul.får alltid fel grejor hem

2010-02-19 @ 15:11:04
URL: http://mickepop.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0