Middagsgäster- tankar om singelliv på helgen..

Underbara dag.
Monsterfilm på högnivå med smågodis till. Kan det bli bättre??

Fixat en kanonmåltid som bara väntar på att bli serverad.
Kycklinggryta med vittvin, kycklingfond, kryddor, serveras tillsammans med rotsaker i ugn. Vi kommer att avrunda med en hallon pannacotta..

Gossen sitter vid tv:n en stund och laddar inför kvällen med sin kompis. Härligt med denna förväntan och längtan efter sin goda vän. Jag känner likadant Glad vuxensällskap en helgkväll tillhör inte vanligheterna sedan man blev singel. Sorgligt men sant.

Tänk vad livet blir annorlunda när man är ensam. Jag lever SÅÅÅÅÅÅåå mycket hellre i denna ensamhet ensam, än ensam i tvåsamhet. En tvåsamhet där det saknas respekt och tillit. Det kan jag vara förutan.
Det är hemskt och egosistiskt att säga, men vad jag är glad att jag har relativt nyseparerade kompisar, som förstår precis hur det känns. Där man vet att man alltid kan ringa, stör aldrig mitt i någon familjestund. För hur det än är så drar man sig för att ringa till vänner med familj under helgerna, vet ju själv hur det var. Mycket fokus på familjen på helgen, det är oftast den enda tid man har att vara tillsammans allihopa.

Love, peace and understanding

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för fina ord hos mig! Ibland snurrar man liksom av vägen...



Allt gott till dig!



Kram

2010-02-21 @ 13:15:20
URL: http://viljanattleva.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0