Försäkringskassan!!

Så då var man en i mängden som media skriver om nästan dagligen...utförsäkrad, inte rätt till ersättning osv...jag har inte ens orkat läsa om allt. Så när man jobbat och kämpat i många år, läkarna har sagt att jag måste ta det lugnt och vila minst april ut..Nu godtar inte försäkringskassan det...ok..vad gör jag då?? Krävs det inte en viss inkomst när man har barn?? Tydligen inte enligt försäkringskassan..Är inte det här med att man inte får några pengar stressande, tre barn och lägenhet som ska försörjas och betalas....

Jag har tillit till att allt ordnar sig, fast visst är det tröttsamt...Nu har jag börjat söka jobb...fast jag är "ordinerad" att inte göra det..Men vad ska man göra?
Underbara Sverige, här har jag jobbat, slitit, betalat skatt i så många år...vad fick jag för det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0