Tacksam och nöjd

Något jag jobbar med varje dag är tacksamhet. Tacksamhet för något, litet som stort.
Kan vara att jag faktiskt i rådande lågkonjunktur uppenbarligen inte har svårt att komma ut på intervju...
eller att jag har fantastiska vänner och familj..

Tror att det är viktigt att påminna sig om dagligen vad man faktiskt har, istället för vad man inte har.

Jobba med självkänslan är också viktig. Tänka på innan man lägger sig på kvällen vad man gjort på dagen, åter igen litet som smått som man är nöjd med. Det är så enkelt att bara skriva ner i en bok bredvid sängen.

Carpe Diem, ett slitet uttryck, men jag tror att man behöver påminnas dagligen. Att ta tillvara på dagen. Vi vet inte hur många dagar vi har på denna jord, om vi håller oss friska eller vad som händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0