Förlossnings fenomenet......

Jag träffade några av mina fantastiska vänninor igår. Vi hade en toppentrevlig kväll.
En av tjejerna blev mamma för första gången, ca två månader sedan.

Något som jag tycker är spännande och intressant, fenomenet, det är hur alla vill prata om sina förlossningar. Oavsett om det var nyligen , eller många år sedan. Jag förstår inte riktigt det. Alla detaljer upp på bordet, å då pratar jag in i minsta detalj. Nog för att det är fantastiskt att få barn, men att avhandla förlossningen i minsta detalj.....nä jag förstår inte det riktigt. Är också som om alla har ett inbyggt behov av att prata av sig om den..

Ja...ja...är kanske lite okvinnlig, som inte begriper mig på fenomenet. Fast ganska roligt är det att se hur alla kommer igång och brinner för att prata detaljer...

Bara en reflektion en solig, men blåsig lördagseftermiddag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0