Själsfrände

Jag har tänkt mycket senaste dagarna på begreppet själsfrände, slog upp det på Google och hittade följande text av någon "Fredrik", som jag har fragmenterat ganska rejält..

Det finns ingen självklar och allmänt accepterad definition på vad själsfränder egentligen är. Vissa talar om själsfränder som den enda stora sanna kärleken, den vi alltid har drömt om. Vare sig det gäller en partner, en vän eller någon annan relation. 
Vad många ändå är överens om är att själsfränder krafigt påverkar ditt liv. En teori är att om man väljer att leva i ett förhållande med en av sina själsfränder så upplever man allt väldigt starkt. Inte bara vad det gäller kärlek, utan även alla andra känslor. Anledningen till den här intensifieringen av känslor är att vi ska lära oss mer och snabbare. Eftersom kärleken är så stark så klarar den även de allra svåraste delarna, som man gärna flyr ur annars. Detta gör livet mer intensivt och lärandet mer påtagligt. Tryggheten man kan känna i den starka kärleken kan också skapa väldigt stor frihet

Jag tror jag har ett par själsfränder i mitt liv. Det är en lycka att känna så. Samtidigt en rädsla för att det ska försvinna. Det är häftigt när det är två själar och en tanke.
Jag hoppas att jag behåller mina båda själsfränder livet igenom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0