10 år sedan..

Var det sedan det smällde i tvillingtornen och på andra strategiska platser i Usa.
Minns det som igår, tror de flesta gör det. Vet precis vad jag gjorde....

Var på kontoret, på säljbolaget där jag arbetade..Plötsligt la alla ned vad dom hade för händerna och gick till den gemensamma tv:n som stod på. Dessa osannolika bilder, hur "något" åker i full fart in i Worldtradecenter...
Vad hände?
Vad var det?
En kort stund senare samma smäll igen, fast igenom andra tornet. Är det ett skämt? Någon som skojjar? Fejkade bilder.

Världen stannar till, världen är i chock, var och en försöker förstå och ta in det som hänt.
Nyheterna pumpar ut dessa ofattbara bilder om och om igen, fast det är fortfarande lika osannolikt.

När jag kommer innanför dörren hemma. Sitter min dåvarande man. Min bästa vänninna med sin familj. Tv:n är på.. Barnen leker helt i sin egen värld. Vi sitter där, timme efter timme och följer det som händer med fasa och förtvivlan över det osannolika som faktiskt inträffat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0